dilluns, 27 d’agost del 2012

Per què tinc un bloc?


“Des de que existe internet solo pierden la voz los que se resignan a estar callados” Eldiario.es
Avui dia en pocs minuts podem disposar d’un blog, un espai propi  que ens permet expressar de manera virtual.

Ara bé, mantenir un bloc actualitzat no és senzill. Requereix dedicació, constància i estar disposat a treballar dur sense obtenir cap recompensa externa, menats únicament per la nostra motivació i per l’interès que sentim vers el tema que tractem en el blog.  Per aquesta raó la xarxa està plena de blocs abandonats, oblidats fins i tot pel seu autor o autora, que difícilment desapareixeran de l’espai virtual.  
Al contrari que les xarxes socials, les persones ja no utilitzen els blogs per desfogar-se, relacionar-se o  xafardejar sobre la vida social d’amics i coneguts  sinó que la majoria tenen un objectiu concret i ben definit.

De fet, molts bloggers és documenten abans de publicar una entrada i es responsabilitzen d’allò que han escrit. Un altre requisit indispensable es disposar d’un bon domini de la llengua, tant a nivell ortogràfic com de redacció.
Els motius pels quals les persones  decideixen obrir un bloc són, entre altres, els següents:

-       Per fer difusió d’un treball concret

-       Per expressar una opinió

-       Per fer publicitat d’una empresa

-       Per compartir coneixements

-       Per conèixer gent amb els mateixos interessos

-       Per organitzar un treball de manera ordenada i segura, ja que allò que es penja no es perd.
 
D’entre totes les eines 2.0 que conec, el blog és la que més m’agrada ja que em permet posar en pràctica dues de les meves grans aficions, que són la lectura i l’escriptura.

Una altra funció, molt important per aquells que aspirem a expressar-nos de manera literària, és que em possibilita continuar escrivint quan jo sóc a Girona i la inspiració a la quinta forca, o sigui quan no sóc capaç d’escriure res amb cara i ulls.
Escriure aquestes petites opinions en el blog, doncs, em permet mantenir l’ofici i esquivar el rovell creatiu.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada